Media regionalne i lokalne
Książka "Media regionalne i lokalne w praktyce" jest adresowana do tych wszystkich, którzy chcą pracować w mediach regionalnych i lokalnych lub zaczynają swoją przygodę z dziennikarstwem.
Książka "Media regionalne i lokalne w praktyce" jest adresowana do tych wszystkich, którzy chcą pracować w mediach regionalnych i lokalnych lub zaczynają swoją przygodę z dziennikarstwem.
Publikacja, przygotowana pod redakcją Pawła Kucy, ma dostarczyć Czytelnikom praktycznych informacji i porad dotyczących funkcjonowania mediów regionalnych i lokalnych. Dlatego autorami poszczególnych rozdziałów są praktycy mediów. W zdecydowanej większości to dziennikarze mediów regionalnych i lokalnych, którzy pracują bądź pracowali w prasie, stacjach radiowych i telewizyjnych na terenie woj. podkarpackiego, a także specjaliści zajmujący się komunikacją społeczną i public relations. Każdy z nich dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z pracy zawodowej.
Autorzy poszczególnych rozdziałów koncentrują się na ważnych kwestiach związanych z pracą dziennikarzy regionalnych i lokalnych. Piszą o tym, na czym polega istota pracy w mediach regionalnych i lokalnych, co jest tematem dla takich mediów, w jaki sposób dobrze wykorzystać okres praktyk i staży redakcyjnych, jak efektywnie i prawidłowo budować sieć kontaktów z informatorami i z nimi współpracować. W innych rozdziałach można przeczytać o zmianach jakie zaszły w mediach, co robić, gdy na drodze dziennikarskiej niezależności stają kwestie polityki redakcji wobec reklamodawców, jak układać wzajemne relacje dziennikarzy ze specjalistami PR, a także, jak istotna w pracy dziennikarza jest etyka zawodowa. Dla tych, którzy myślą o założeniu własnej gazety, ważne mogą być rozdziały dotyczące funkcjonowania gazety lokalnej i ekskluzywnego regionalnego dwumiesięcznika. Napisali je dziennikarze, którzy w pewnym momencie swojej zawodowej pracy zdecydowali się postawić na pracę na swoim i kierują dziś własnymi tytułami. Podsumowaniem całości publikacji jest część poświęcona wizerunkowi dziennikarzy regionalnych oczami eksperta public relations.
Arkusz danych
- Wydawnictwo
- Newsline
- Autor
- Praca pod red. Pawła Kucy
- ISBN
- 978-83-927713-5-7
- Liczba stron
- 122
- Rok wydania
- 2011
- Okładka
- miękka