• Nowy

DADVERTISING PO POLSKU. OJCOSTWO A PERCEPCJA WIZERUNKU OJCÓW W REKLAMIE

68,00 zł
Brutto

Autor książki, ekspert w dziedzinie komunikacji i reklamy, zabiera nas w fascynującą podróż przemian dotyczących ojcostwa w wymiarze społecznym, psychologicznym i marketingowym.

Ilość

Ze wstępu:

Napisana w duchu inkluzywności książka składa się z pięciu rozdziałów.

Rozdział 1 zatytułowany Od „Bóg Ojciec” do „Blog Ojciec”, czyli ojcostwo wczoraj i dziś dotyka zarówno dość skomplikowanych wątków definicyjnych dotyczących ojca i ojcostwa, ewolucji ojcostwa rozpatrywanego m.in. w kontekście kryzysów – męskości czy rodziny, ale i kwestii nowych wzorów ojcostwa konkurujących z wielowiekowym modelem patriarchalnym. W tym kontekście omówiono też mało znane w polskiej literaturze, a niezwykle interesujące elementy, jak wpływ pandemii COVID-19 na ojców i temat ojcostwa, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji do definiowania percepcji ojcostwa przez różne grupy odbiorców.

W rozdziale 2 pt. Ojcostwo a reklama przedstawiony został kontekst semantyczny zagadnienia, w tym pojęcia „kultura”, „reklama”, „media”, „stereotypy”. W oparciu o zagraniczne i polskie przykłady przybliżono również ewolucję ukazywania ojców zarówno w mediach i kulturze (film, muzyka, gry), jak i w kreacji reklamowej. Szczegółowej analizie poddano m.in. świat ojców i ojcostwa w social mediach, a także wątek pandemii COVID-19 rzutujący na samych ojców, jak i komunikację. Ważnym elementem rozdziału jest także opis nowego zjawiska na mapie pojęć związanych z reklamą i ojcostwem, jakim jest dadvertising.

Rozdział 3 zatytułowany Metodologia badań własnych omawia problem badawczy, szczegółowe pytania badawcze dotyczące aktualnego wizerunku ojca w reklamie, pożądanego wizerunku ojca w reklamie, a także samego wątku ojcostwa i roli ojca widzianych z perspektywy różnych grup odbiorców.

W rozdziale 4 przedstawiona została charakterystyka próby badawczej, a także zaprezentowano wyniki przeprowadzonych analiz jakościowych, wspartych analizami statystycznymi, obejmujących m.in. skojarzenia ze słowami „ojciec” i „ojcostwo”, modelami ojcostwa, wątkiem ojcostwa idealnego, oczekiwaniami osób badanych względem ojcostwa, wątkiem wizerunku ojca w reklamie (percepcją, utożsamianiem się, oczekiwaniami respondentek i respondentów). Zaprezentowano także analizy skupień i uogólnione modele liniowe oraz przedstawiono wyniki zgodności sędziów kompetentnych.

Treścią rozdziału 5 jest dyskusja o wynikach zaprezentowanych badań i analiz. Autor podsumował przeprowadzone badania, wskazał na ich ograniczenia, ale też podkreślił nowatorstwo i znaczenie przeprowadzonych badań i analiz.

Arkusz danych

Wydawnictwo
Newsline
Autor
R. Wierzbiński
ISBN
978-83-971667-3-8
Liczba stron
232
Rok wydania
2024
Okładka
miękka