Takiej książki w polskiej branży public relations po prostu brakowało. Obu stronom rynku usług PR - zarówno tym, którzy korzystają z usług agencji PR jak i tym, którzy prowadzą agencje lub w nich pracują.
Publikacja stanowi praktyczny przewodnik po dobrych standardach współpracy między klientem a agencją PR, oferując rekomendacje, dobre praktyki oraz konkretne narzędzia podnoszące jakość relacji i efektywność działań.
Książkę napisali doświadczeni eksperci zarządzający agencjami zrzeszonymi w SAPR. Ma ona charakter pragmatyczny, użytkowy – przede wszystkim dla klientów agencji, ale i dla tych, którzy w agencjach pracują lub z nimi współpracują. Wzajemne zrozumienie, wspólnota wiedzy nt. know-how, procedur, wartości i zasad ogólnych, jak i szczegółowych narzędzi współpracy klient-agencja jest, naszym zdaniem, kluczowa w osiąganiu sukcesów w tej współpracy. A nic tak nie cieszy w pracy agencyjnej, jak wzajemne zadowolenie z efektów działań podejmowanych na rzecz klienta. „Instrukcja obsługi agencji PR” pozwala szybciej budować platformę tego zrozumienia – skracając drogę do tej wzajemnej radości z oczekiwanych efektów działań PR.